سلامت روان

7 فعالیت برای بهبود سلامت روان

خدمات تن دار نیک
  • مرجع آزمون های آنلاین رایگان
  • شخصیت، ازدواج، روابط، آسیب شناسی
  • فردی، شغلی، تحصیلی، سازمانی و ...
  • ارائه آموزش های صوتی و تصویری
  • ارائه مطالب علمی و روان شناسی
  • گروه سنی کودکان تا بزرگسالان

گاهی به دلایل مختلف مجبور می شوید که در خانه بمانید. احساس بی حوصلگی، ناامیدی و خفگی می کنید؟ شما تنها نیستید. اکثر افراد این احساسات را تجربه می کنند.

1. تمرین ذهن آگاهی

ذهن آگاهی، حالتی از  هشیاری و آگاهی از زمان حال، به روشی پذیرنده است که قضاوتی صورت نمی گیرد. تحقیقات نشان می دهد که برنامه های کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی ممکن است تأثیر متوسطی در بهبود اضطراب و علائم خلقی داشته باشد (هافمن، ساویر، ویت و اوه، 2010). شما می توانید در برنامه های مبتنی بر ذهن آگاهی شرکت کنید.

2. ژورنال نویسی را امتحان کنید

اگرچه هنرمندان و دانشمندان ژورنال ها را برای ثبت مشاهدات و ایده های جالب نگه می دارند، اما ژورنال نویسی یک عمل عمومی است. Journalling عملی است که به شما در اولویت بندی وظایف، پردازش افکار و یا تأمل در تجربیات روزمره کمک می کند. این آسان است! فقط یک قلم و کاغذ بردارید و شروع به نوشتن یا ترسیم افکار خود کنید.

3. یک مهارت یا کار با یک ابزار را بیاموزید

از موسیقی برای بهبود سلامت روان مردم  استفاده شده است. در مواقعی که در خانه هستید. منابع زیادی در YouTube وجود دارد که در صورت تمایل به یادگیری، آموزش های گام به گام و رایگان ارائه می دهند و خدمات آنلاینی مانند آمازون که این مهارت ها و ابزارها را می فروشند.

4. صحبت کردن

تحقیقات نشان می دهد که حمایت اجتماعی می تواند تأثیر انواع استرس زا ها را در بزرگسالان مسن تر کند کند (Krause، 1986). شما می توانید از طریق سیستم عامل های پیام رسان های آنلاین به خانواده و دوستان خود دسترسی پیدا کنید.

5- یک روال سالم ایجاد کنید

فعالیت های منظم و روتین دارای مزایای روانشناختی هستند، به خصوص در مواقع استرس که چیزهایی خارج از کنترل به نظر می رسد. علاوه بر این، مثلا مطالعه کتاب و فعالیت هایی که به ما امکان منظم سازی الگوی خواب بیدار و مداوم را می دهند، ممکن است برای جمعیت بالینی که به اختلال دوقطبی مبتلا هستند، مناسب باشد (نووتنی، 2008).

6. به یک فعالیت هنری هدایت شده بپیوندید

یک مطالعه در دانشجویان کالج نشان داد که اثرات درمانی شرکت در یک پروژه هنری فردی یا گروهی در مقایسه با یک پروژه غیر هنری بسیار بیشتر است (Aaron، Rinehart & Ceballos، 2011). یک فعالیت جالب می تواند دنبال کردن فعالیت های هنری، از جمله آموزش های باب راس یا الهام گرفتن از Pinterest باشد. اکنون می تواند استارت یک هنر مانند نقاشی یا خطاطی باشد.

7. به ورزش کردن در خانه بپردازید

ورزش بدنی برای افراد مبتلا به افسردگی متوسط ​​و کاهش اضطراب فواید قابل توجهی دارد. جمع کردن دوستان و ورزش در خانه، تقریباً حداقل برای 20 دقیقه در روز ، می تواند سرگرم کننده باشد.

 

منبع
مقالات کانون مشاوران
نمایش بیشتر

ریحانه نصر اصفهانی

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: