خودآگاهی

روش هایی برای افزایش قدرت مغز و انگیزه

خدمات تن دار نیک
  • مرجع آزمون های آنلاین رایگان
  • شخصیت، ازدواج، روابط، آسیب شناسی
  • فردی، شغلی، تحصیلی، سازمانی و ...
  • ارائه آموزش های صوتی و تصویری
  • ارائه مطالب علمی و روان شناسی
  • گروه سنی کودکان تا بزرگسالان

همه ما می خواهیم زمان مان را به حداکثر برسانیم و بیشتر از آنچه که دوست داریم کار انجام دهیم، اما گاهی اوقات ما در فرآیند آماده سازی گیر می کنیم. ما می خواهیم که هر روز با یک هدف مشخص زندگی کنیم تا به اهداف مان برسیم و زندگی شاد و موفقی داشته باشیم. قدرتمند ترین نوع انگیزه، خود انگیزشی است. شما می توانید آتش درون خود را روشن کنید. تمام پیشرفت و انگیزه با اقدامات آغاز می شود. یک عمل به عمل دیگر منجر خواهد شد. حرکت، نتایج بهتر و تجربیات جدید را برای شما ایجاد خواهد کرد. در این مطلب روش هایی برای افزایش قدرت مغز، حافظه و انگیزه آورده شده است.

روش هایی برای افزایش قدرت مغز، حافظه و انگیزه
سبک کردن زندگی تان

با برنامه ریزی خلاقانه می توانید زندگی خود را سبک تر و ساده تر کنید. حذف فعالیت هایی که باعث انگیزه و حرکت شما نمی شوند، تضمین می کند که وقت خود را به حداکثر برسانید و انرژی خود را در دستیابی به اهداف خود متمرکز کنید. واقعا دشوار است که انگیزه خود را حفظ کنید زمانی که ذهن با تمام پروژه ها و کارهایی که باید انجام دهید، سر در گم شده است. اما اگر شما بتوانید موارد غیر ضروری را حذف کنید، زندگی شما متمرکزتر خواهد شد. و تمرکز بیشتر منجر به انگیزه بیشتر می شود.

تنظیم اهداف قابل اندازه گیری

می توانید اهداف مشخص و قابل اندازه گیری را برای 90 روز مشخص کنید. این برای انگیختگی و تمرین مغز برای تمرکز بر روی چیزهایی که خاص و قابل اندازه گیری هستند، عالی است. هنگامی که ما در حال پیشرفت واقعی به سوی اهداف مان هستیم، باعث می شود که خوشحال تر باشیم. احساس می کنیم که در زمان حال هستیم. گذشته در گذشته و آینده خوبی در راه است. در زمال حال، احساس می کنیم در حال پیشرفت هستیم، حرکت رو به جلوی ما در مسیر درست است یا نه. ما نمی توانیم زمان را متوقف کنیم، ما فقط می توانیم از وقت مان بهتر استفاده کنیم. بنابراین، در مورد اهدافی که می خواهید برای 90 روز آینده کسب کنید، فکر کنید. از خودتان بپرسید منظور یا معنی پشت هر کدام از اهداف تان چیست؟ اهداف تان را بنویسید. و تجسم کنید رسیدن به این اهداف از نظر پیشرفت شخصی چه معنایی برای شما دارد.

ایجاد و تکرار عادت جدید

گاهی کوچک ترین تغییرات بزرگ ترین نتیجه را ایجاد می کند. هنگامی که یک عادت جدید شروع می کنید، این که آیا رفتن به باشگاه باشد یا بهبود زبان تان، کلید آن انسجام و تکرار آن است. با انجام کاری جدید، بارها و بارها، مغز شما مسیرهای جدیدی را راه اندازی می کند که به شما کمک می کند به تدریج پیشرفت هایی را ایجاد کنید. اگر می خواهید یک روال جدید در صبح را شروع کنید، کلید آن تکرار است. اگر می خواهید مدیتیشن را شروع کنید، مهم این است که با آن بمانید. مهم این است تصمیم بگیرید که می خواهید چه چیزی را بهبود بخشید وبه صورت روزانه روی آن کار کنید. بهبود 1 درصدی در هر روز می تواند نتایج بزرگی را در پایان به وجود آورد.

همیشه در چارچوب حرکت نکنید

استیو جابز جوان پس از ترک تحصیل، زمان بیکاری زیادی داشت که از آن برای یادگیری خوشنویسی استفاده کرد. در آن زمان خوشنویسی برای او بی ربط به نظر می رسید، اما مهارت های طراحی که او یاد گرفته بود، بعدها به مکینتاش راه یافت. شما هرگز نمی دانید در آینده چه چیزی مفید است. فقط کافی است سعی کنید چیز جدیدی یاد بگیرید و منتظر بمانید تا فرصت استفاده از آن به دست تان بیاید. خواهید دید همین دانسته های در ظاهر بی ربط چطور با جنبه های مهم زندگی تان ارتباط برقرار می کنند! پس، از امتحان کردن مهارت های بی ربط با امروزتان نترسید.

تجسم قبل از خواب

مغز شما یک ابزار حل مشکل فوق العاده است. اگر تصمیمی وجود دارد که شما در حال مبارزه با آن هستید یا پروژه ای که برای پاسخ به آن نیاز دارید، فقط چند دقیقه قبل از رفتن به خواب، زمانی را صرف تجسم چالش ها، ایده ها، سوالات و تجربه ها کنید. شما می توانید یک روند مشابه با اهداف خود را دنبال کنید. هر شب اهداف خود را تجسم کنید و ببینید اگر به اهداف تان برسید چه اتفاقی می افتد. سپس ذهن ناخودآگاه شما دست به کار خواهد شد وشروع به ایجاد ارتباطات و ایده های مختلف خواهد کرد. هنگامی که از خواب بیدار می شوید، هر چه را که به ذهن تان می آید بنویسید و سپس آنها را عملی کنید.

تمرکز بر محیط اطراف تان

افرادی که با آنها وقت می گذرانید، بر روی زندگی تان تاثیر می گذارند. اطراف تان را ا ز کسانی پر کنید که از شما حمایت می کنند. شما می توانید با افرادی باشید که انرژی شما را کاهش می دهند و یا با افرادی که الهام بخش خلاقیت شما هستند و موفقیت شما را جشن می گیرند. وقت بیشتری را با افرادی که به شما احساس زندگی و شادی می دهند بگذرانید و ببینید که شما را تا کجا می برند.

مطمئن هستید یاد گرفته اید؟

انیشتین گفته: «اگر نمی توانید چیزی را برای دیگران به راحتی توضیح دهید، به این دلیل است که آن را به اندازه کافی درک نکرده اید». پس هر موضوعی را که یاد گرفتید، سعی کنید برای دیگران تعریف کنید و اطلاعات تان را در اختیار بقیه بگذارید تا با تکرارشان، هم در ذهن تان ماندگار شوند و هم مطمئن شوید که مطلب را تمام و کمال گرفته اید.

خودتان را بشناسید و با خودتان مشورت کنید

یک بار از خود سوال کنید که چه کسی بهتر از خودتان، شما را می شناسد، و با زیر و بم رفتارتان به طور کامل آشنایی دارد؟ یکی از حقایق دردناکی که باید به آن اشاره کنیم این است که گاهی خودمان هم آشنایی کاملی نسبت به خود و انگیزه های مان نداریم، و با این حال به یک باره تصمیم می گیریم که خودمان و دنیای مان را متحول کنیم. همین شناختی که از خودمان به دست می آوریم، سخت ترین کاری است که در راه رسیدن به اهدافمان باید انجام دهیم.

گفتگوی مثبتی که دائما با خود دارید، می تواند تاثیر شگرفی روی نگرش ها و انگیزه های تان داشته باشد. هر بار که از خواب بیدار می شوید، و هر بار که می خواهید به خواب روید، سعی کنید با خودتان گفتگویی داشته باشید و در مورد تغییراتی که می خواهید در زندگی خودتان ایجاد کنید، خوب فکر کنید.

با این کار به خودتان اطمینان می دهید که از عهده تمام سختی ها برخواهید آمد. تمام کارها و فعالیت هایی که انجام می دهید را به همین طریق با خودتان مرور کنید، و آنقدر این کار را انجام دهید که رسیدن به هدف های تان تبدیل به امری بدیهی و امکان پذیر شود. مطمئن باشید با این کار هرگز انگیزه های تان رو به زوال نخواهد رفت.

 

منبع
مقالات کانون مشاوران
نمایش بیشتر

عظیمی

کارشناس ارشد روان شناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: