آموزش به کودک

فواید آموزش جنسی به کودک و نوجوان

خدمات تن دار نیک
  • مرجع آزمون های آنلاین رایگان
  • شخصیت، ازدواج، روابط، آسیب شناسی
  • فردی، شغلی، تحصیلی، سازمانی و ...
  • ارائه آموزش های صوتی و تصویری
  • گروه سنی کودکان تا بزرگسالان

در این مقاله فواید آموزش به موقع مسائل جنسی به کودک و نوجوان بر اساس نتایج تحقیقات روان شناسی آورده شده است.

از نظر هوستون، مارتین و فلدز (1990)، افرادی که در سمینارها و برنامه های آموزش جنسی شرکت می کنند، بسیار راحت تر می توانند راجع به مسائل جنسی با نوجوانانشان صحبت کنند؛ همچنین این والدین منابع مناسب خواندنی را درباره ی مسائل جنسی برای فرزندان خود فراهم می آورند (کارون و همکاران ، ۱۹۹۳). در پژوهشی ادلوی (1991) نشان داد بیشتر والدین با داشتن یک واحد درسی راجع به آموزش جنسی، در مدارس فرزندانشان موافق بودند. کینگ، پاریسی و ادویر (1993) اظهار کرده اند در پژوهش آنها ، فقط ۱۸ درصد از شرکت کنند گان که هیچ دوره ی آموزش جنسی ای نگذرانده بودند، راجع به مسائل جنسی با کودکا نشان گفت و گو کرده بودند؛ در صورتی که 5/86 درصد آنهایی که آموزش جنسی دیده بودند، راجع به مسائل جنسی با فرزندانشان گفت و گو داشتند.
یکی از پرسش های مورد توجه برخی از پژوهشگران این بوده است که آیا گذراندن یک دوره ی آموزش جنسی برای افراد جوان آثار درازمدتی بر تمایل آنها برای بحث درباره ی مسائل جنسی با فرزندانشان، در آینده خواهد داشت یا خیر؟ مطالعات متعددی نشان داده است این دوره های آموزشی تأثیرات درازمدتی بر اعضای شرکت کننده داشته است.
به طور کلی، در دوره های آمو زش جنسی، نوجوانان می توانند ارزش ها و نگرش های جنسی خود را بیان و تبادل نظر کنند (رودریگو ئز، ۱۹۸۹). در همین زمینه، پیلای و یتس (1993) معتقدند اولین قدم برای جلوگیری از انحرافات جنسی و بارداری در نوجوانان، دوره های آموزش جنسی است و این گونه برنامه ها ممکن است نتایج مثبتی به بار آورد. آموزش جنسی صحیح در مدارس باعث می شود مسئولیت پذیری و درک نوجوانان از امور جنسی افزایش یابد (منیو و همکاران، 1998).
به طور کلی، برنامه های آموزش جنسی، آگاهی در باره ی مسائل جنسی را همراه شکیبایی، در نوجوانان افزایش می دهد (ویسر و وان بیل سن، ۱۹۹۴). برنامه های آموزش جنسی باعث می شود شروع آمیزش جنسی به تأخیر افتد (یورگنسن پتس و کمپ، ۱۹۹۳؛ کربای و بارت و لیلاند و فترو، ۱۹۹۱؛ زابین و هیرش و اسمیت و استریت و هاردی، ۱۹۸۶) و بارداری و سقط جنین در آموزش دیدگان کاهش یابد (وینست و کلیری و اسچلوکتر، ۱۹۸۷؛ ویلیامز و آکلیس و نورتن، ۱۹۸۵).
پژوهشگران بسیاری که به بررسی تأثیر آموزش جنسی پرداخته اند، به این نتیجه رسیده اند که آموزش جنسی باعث می شود فعالیت جنسی، بارداری ناخواسته و سقط جنین کاهش یابد (دارز، چایکس-دارند، ما ئورین و ویالا و جرمی، ۱۹۸۹؛ دایکاس و کاستنر، ۱۹۹۰؛ ادواردز و استین من و آرنولد و هاکانسون، ۱۹۸۰؛ هاوارد و مک کاب، ۱۹۹۰؛ نافستد، ۱۹۹۲؛ برد ملی سوئد، ۱۹۷۸؛ اش ینک و بلا یت و گی لچرست و برت، ۱۹۸۱ ؛ ترنر و کورپیتا و مون و هیل، 1993 به نقل از فقیهی، شکوهی یکتا و پرند، 1387).
نتایج برخی از مطالعات نشان داده است افرادی که در برنامه های آموزش جنسی شرکت می کنند، هیچ افزایشی در رفتار جنسی یا تعداد شرکای جنسی آنها مشاهده نمی شود (اندرسون و همکاران، 1990). مطالعات بسیاری نشان داده است که آموزش جنسی بر سطوح فعالیت جنسی تأثیر ندارد (بلانچارد و نارینگ و میچاد و دوبویس آربر، ۱۹۹۳). البته پژوهش های محدودی نشان می دهد که آموزش جنسی سبب می شود فعالیت جنسی در آموزش دیدگان افزایش یابد. با این وجود هرگز نباید تاثیر آگاهی را در رفتارهای درست نوجوانی کنار گذاشت. در مقالات دیگر این سایت بیشتر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن Slide109.jpg است
منبع
سامانه پرسش و پاسخ مشاور
نمایش بیشتر

عظیمی

کارشناس ارشد روان شناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: