معرفی کتاب

معرفی کتاب آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی

خدمات تن دار نیک
  • مرجع آزمون های آنلاین رایگان
  • شخصیت، ازدواج، روابط، آسیب شناسی
  • فردی، شغلی، تحصیلی، سازمانی و ...
  • ارائه آموزش های صوتی و تصویری
  • ارائه مطالب علمی و روان شناسی
  • گروه سنی کودکان تا بزرگسالان

آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی

برای خردسالان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم

نویسنده کتارین واروگیز

ترجمه: مریم سجاریان

درباره کتاب:

 بسیاری از کودکانی که مبتلا به اختلالات تکلم هستند از جمله کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، اختلال ارتباطی و ناتوانی ذهنی، در درک و برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران به ویژه همسالان خود ضعف دارند. این ناتوانی حتی پس از دریافت انواع درمان ها از جمله گفتاردرمانی ادامه پیدا می کند و با وجود بهبود مهارت های کلامی، کودک نمی تواند از آموخته های خود در جهت تقویت داد و س تد ارتباطی بهره ببرد. این نکته ضرورت آموزش مهارتهای ارتباطی به کودکان مبتلا به اختلالات تکلم و سایر اختلالات عصبی تکاملی مانند طیف اوتیسم را مطرح می کند.


 کتاب «آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی برای خردسالان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم و مشکلات مشابه» به زبانی ساده و با روشی کاربردی به والدین و درمانگران می آموزد مهارتهای ارتباطی کودکان را تقویت کنند. به این ترتیب کودکان بهتر می توانند با همسالان خود دوست شوند، بازی کنند، در گروه شرکت داشته باشند، احساس، هیجان، قصد و نیت دیگران را تشخیص دهند، و …. خواندن این کتاب می تواند برای تمام کسانی که در حوزه درمان و توانبخشی خردسالان و کودکان مبتلا به اختلالات عصبی – تکاملی فعالیت دارند سودمند باشد.


 مؤلف این کتاب تارین واروگیز؛ کارشناس ارشد در رشته اختلالات ارتباطی از دانشگاه پاسیفیک کارولینای شمالی است و به عنوان آسیب شناس گفتار و تكلم بیش از ۱۲ سال در حوزه کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و اختلال پردازش حسی فعالیت کرده و تمرکز کار او بیشتر در حوزه مداخلات اولیه بوده است.

 

منبع
ravanboneh
نمایش بیشتر

ریحانه نصر اصفهانی

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: