شخصیت

برونگرایی یعنی چه؟

خدمات تن دار نیک
  • مرجع آزمون های آنلاین رایگان
  • شخصیت، ازدواج، روابط، آسیب شناسی
  • فردی، شغلی، تحصیلی، سازمانی و ...
  • ارائه آموزش های صوتی و تصویری
  • ارائه مطالب علمی و روان شناسی
  • گروه سنی کودکان تا بزرگسالان

برونگرایی یک ویژگی شخصیتی است که معمولاً با خوش رویی ، انرژی زیاد ، و یا پرحرفی مشخص می شود. به طور کلی ، این اصطلاح به وضعیتی اطلاق می گردد که شخصی از بودن با دیگران شارژ شود یا انرژی خود را از بودن با افراد دیگر جلب کند. نقطه مقابل – کسب انرژی از تنها بودن – به عنوان درونگرایی شناخته می شود.

نشانه های برونگرایی

برونگرایی اولین بار در دهه 1920 توسط روانپزشک Carl Jung مطرح شد و تصور می شود که برونگرا ها از نیم تا سه چهارم از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند. افرادی که به عنوان برون گرا شناخته می شوند ، تمایل به کسب تجربیات جدید و ارتباطات اجتماعی دارند که به آنها اجازه می دهد تا حد امکان با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند. کسی که بسیار برون گرا است ، وقتی مجبور شود بیش از حد تنها بماند ، احتمالاً احساس بی حوصلگی یا حتی اضطراب خواهد کرد.

گرچه بسیاری از متخصصان روانشناسی معتقدند برونگرایی و درونگرایی مقیاس هایی متغیر اند و تعداد بسیار کمی از افراد برونگرای “خالص” هستند ، اما درجه برونگرایی شخص عامل اصلی شخصیت آنهاست و تغییر آن به طور کلی دشوار است (البته غیرممکن نیست). برون گرا های واقعی غالباً تحت عنوان “افراد دارای زندگی گروهی” تلقی می شوند ، اما ممکن است با افراد درونگرا ناسازگاری داشته باشند ، که درونگرا ها انرژی و اشتیاق برونگرایان را بیش از حد یا تحمل آنها را دشوار تلقی کنند.

آیا همه افراد درونگرا یا برونگرا هستند؟

بسیاری از افراد به طور قابل توجهی برونگرا تر از درون گرا بودن هستند ، یا برعکس. اما تعداد زیادی از افراد می توانند به طور دقیق تر در دسته ی “میانه رو” طبقه بندی شوند ، که شخصیت آنها به طور مساوی بین صفات درون گرا و برون گرا تقسیم شده است.

آیا برون گرا ها همیشه اجتماعی و مردم دوست هستند؟

نه لزوماً. در حالی که معمولاً تصور می شود که خجالتی بودن دلالت بر درونگرایی دارد ، ممکن است یک برون گرا خجالتی باشد – یعنی ممکن است شخصی انرژی خود را از مردم بگیرد و از بودن در کنار افراد دیگر لذت ببرد ، اما در اطراف غریبه ها عصبی شود یا صحبت کردن در یک گروه برایش دشوار باشد.

آیا درونگرا ها و برونگرا ها می توانند دوست باشند؟

درونگرا ها و برون گرایان می توانند دوستی صمیمانه ای ایجاد کنند . بسیاری گزارش می دهند که شخصیت های به ظاهر مخالف ، در واقع یکدیگر را تکمیل می کنند. اما اگر منظور به درستی رسانده نشود، تصورات غلط در مورد شخصیت مخالف می تواند منجر به تنش گردد. مثلا : شخص برونگرا -بدون اینکه علت را جویا شود- ممکن است اینکه دوست درونگرایش به مهمانی نمی آید را به خودش بگیرد.

برونگرایی چگونه اندازه گیری می شود؟

درک بهتر نوع شخصیت می تواند به فرد کمک کند تا شغلی را انتخاب کند ، روابط را مدیریت کند و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد. حال چگونه کسی می تواند بگوید که او یک برون گراست یا به سمت درونگرایی تمایل دارد؟

بسیاری از افراد ، براساس یک عمر تجربیات و بازخورد دیگران ، ممکن است درک خوبی از اینکه در کدام انتهای طیف درونگرایی-برونگرایی قرار می گیرند، داشته باشند. اما برخی دیگر ممکن است مطمئن نباشند ، به ویژه به دلیل این که ممکن است در بعضی شرایط احساس برون گرا بودن و در بعضی دیگر حس درون گرا بودن یا نزدیک شدن به وسط طیف را داشته باشیم. تست های شخصیتی آنلاین ، گرچه ناقص اند ، اما می توانند به شخص کمک کنند تا تشخیص دهد که آیا به برون گرا بودن نزدیکتر است یا به درونگرا بودن.

برونگرایی

چگونه بفهمم که من یک برون گرا هستم؟

برون گرا ها معمولاً از موقعیت های اجتماعی لذت می برند ، به دنبال تجربیات جدید اند، در گروه ها احساس راحتی می کنند و یک برنامه شلوغ را ترجیح می دهند. اگر شما مثل این هستید ، احتمالاً به سمت برون گرایی تمایل دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید ، چک لیست های درونگرایی / برونگرایی می توانند اطلاعات بیشتری به شما بدهند.

آیا امکان تغییر شخصیت شما وجود دارد؟

بسیاری از افراد دوست دارند شخصیت خود را تغییر دهند ، یا با رشد صفات مثبت تر یا با به حداقل رساندن نکات منفی. تحقیقات نشان می دهد که تغییر ممکن است ، اما کار می بَرد. در یک مطالعه که به تازگی انجام شده ، شرکت کنندگان توانستند برونگرایی ، وجدان داشتن، سازگاری و ثبات عاطفی را بهبود بخشند – اما به چندین ماه تلاش مستمر نیاز داشت.

برونگرایی و نتیجه آن در زندگی

تحقیقات نشان می دهد که برونگرایی با تعدادی از نتایج بالقوه مثبت در زندگی ارتباط دارد. کسانی که به سمت برون گرایی تمایل دارند شاد تر ، موفق تر و با احتمال بیشتری نسبت به درون گرا ها، رهبر و مدیر خواهند شد. آنها همچنین ممکن است شرکای جنسی بیشتری داشته باشند و نسبت به کسانی که درون گرا هستند ، درگیری و مشکلات کمتری با سلامت روان خود داشته باشند.

آیا این بدان معناست که برون گرا بودن “بهتر” است؟ نه لزوماً. هر کسی که به شدت درونگرا یا برونگرا باشد ، احتمالاً فکر می کند که تیپ شخصیتی اش دارای مزایای بیشتری است – اما در واقعیت ، هرکدام جوانب مثبت و منفی خود را دارند. اخیراً ، برخی محققان “مزیت متعادل بودن” را مطرح كرده اند، با این نظریه كه میانه رو ها – افرادی كه در وسط مقیاس درونگرایی – برون گرایی قرار می گیرند – ممكن است نسبت به افراد موجود در هر دو حالت افراطی بهتر باشند.

نشانه های برونگرایی

آیا برون گرا بودن بهتر است؟

بستگی به تعریف شما از “بهتر” دارد. برونگرا ها به طور معمول در کار موفق تر از افراد درونگرا هستند ، اما احتمال مرگ آنها در جوانی بیشتر بوده و احتمال اینکه خیانت را تجربه کنند بالا تر است. درونگرایی به عنوان مطلوب اجتماعی تلقی می شود و درونگراها ممکن است بیشتر درگیر اضطراب یا افسردگی شوند – با این حال ، این صفت نیز با هوش و استعداد پیوند خورده است.

آیا برون گرا ها شادتر هستند؟

تحقیقات نشان می دهد که ، به طور متوسط ، برونگرا ها نسبت به افراد درونگرا نمره بالا تری در مقیاس شادی دارند. با این وجود ، این بدان معنا نیست که افراد درونگرا همیشه ناراضی هستند – و برخی از کارشناسان حدس می زنند که امتیازات بالا تر برونگرا ها ممکن است به شدت تحت تأثیر پذیرش بیشتر جامعه از برونگرایی باشد.

آیا افراد درونگرا دوستان بهتری نسبت به برونگرا ها هستند؟

برخی از کارشناسان روانشناسی و روانپزشکی حدس می زنند که چون درونگرا ها تمایل به ایجاد دوستی کمتری دارند ، ممکن است بتوانند با دوستانی که دارند صمیمی تر شوند. با این حال ، آنها ممکن است برای برقراری روابط اجتماعی در وهله اول بیشتر از برونگرا ها تلاش کنند و نیاز آنها به تنهایی ممکن است باعث شود که آنها از تعهدات اجتماعی شان خودداری کنند.

من خیلی درونگرا هستم آیا باید تلاش کنم که بیشتر اجتماعی شوم؟

پژوهش های اخیر نشان می دهند كه افراد درونگرایی كه به صورت عمدی برون گرایانه رفتار می كنند می توانند احساسات مثبت خود و احساس پیوند به دیگران را افزایش دهند. هرچند که ممکن است با خودِ واقعی شان فاصله بگیرند و افزایش خستگی روانی را نیز تجربه کنند.

منبع
VeryWell
نمایش بیشتر

عظیمی

کارشناس ارشد روان شناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: