موفقیت

عادات کارآفرینان موفق

خدمات تن دار نیک
  • مرجع آزمون های آنلاین رایگان
  • شخصیت، ازدواج، روابط، آسیب شناسی
  • فردی، شغلی، تحصیلی، سازمانی و ...
  • ارائه آموزش های صوتی و تصویری
  • ارائه مطالب علمی و روان شناسی
  • گروه سنی کودکان تا بزرگسالان

برای اینکه یک کارآفرین خوب باشید باید قدرت تان را در طول مسیر حفظ کنید، چون شروع یک کسب‌وکار جدید فرآیند طولانی‌مدتی است و با مشکلات زیاد و سختی مواجه می شوید. اگر من یک سرمایه‌گذار بودم، برای انتخاب یک کارآفرین خوب از بین افراد مشتاق، به دنبال نشانه هایی می گشتم که به پیشرفت و کامیابی برای یک مدت طولانی منجر شود. اگر می خواهید دنیا را عوض کنید بصیرت و علاقه شرایط لازم هستند اما کافی نیستند.

خیلی از کارآفرینان موفق و شناخته شده مثل هاوارد شولتز (استارباکس) و استیو جابز (اَپِل)، رفتارها و عادت های مشترکی داشتند، که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

۱. کارآفرینان موفق هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شوند، تنها گاهی عقب‌نشینی می کنند

تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند که مهم ترین دلیل شکست در راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید، این است که فرد مؤسس خیلی زود تسلیم می شود. کارآفرین های بزرگ ممکن است به شما بگویند که گاهی واقعا کف گیرشان به ته دیگ می خورده، اما هیچ‌وقت تسلیم نشده اند. چقدر خوب می شد اگر همه ی کارآفرین های تازه‌کار هم همین طور بودند.

۲. کارآفرینان موفق به جای بهانه آوردن، درباره ی درس هایی که یاد گرفته‌اند صحبت می کنند

کارآفرینان موفق به جای اینکه دنبال کسی یا چیزی بگردند که تقصیرها را به گردنش بیندازند، همیشه آماده و مشتاق هستند و توانایی این را دارند که از چالش ها درس بگیرند. مثلا هاوارد شولتز به آسانی پذیرفت که موفقیت های اولیه اعضای تیمش را کمی مغرور کرده که با برنامه ریزی و خلاقیت این مشکل حل شد.

۳. کارآفرینان موفق آینده‌نگرانه پیشنهادهای  فعلی شان را جایگزین می کنند

وقتی کارتان روی غلتک بیفتد، مدیرتش آسان می شود. تنها مواقعی که یک رقیب پا توی کفش تان می کند، باید واکنش نشان بدهید. مثلا استیو جابز خیلی سریع محصولاتی که چند ماه از عمرشان می‌گذشت را کنار می گذاشت حتی آنهایی که فروش عالی داشتند و بازار را تکان داده بودند و به این ترتیب باعث می شد پویایی و محبوبیت برند اپل رشد  کند. شاید این کار یک استراتژی جسورانه و چالش‌برانگیز باشد اما به پیروزی شما در درازمدت منجر می شود.

۴. کارآفرینان موفق تنها روی راه‌حل های خیلی خاص تمرکز می کنند

بیشتر طرح‌های استارتاپی که این روزها می‌بینم یا یک راهکار تخصصی در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی هستند یا ادغام چند بستر و پلتفرم موجود برای ایجاد یک پلتفرم چندمنظوره. این در حالی است که کارآفرین هایی که به موفقیت همیشگی فکر می کنند، به دنبال راه‌حل های جدید و مبتکرانه در بازارهای بزرگ و در حال رشد هستند، در حالی که ریسک این کار خیلی بیشتر است.

۵. کارآفرینان موفق برای پیدا کردن شریک ها و راه های فروش مکمل، سخت تلاش می کنند

اصلا فکرش را هم نکنید که حتی یک طرح خیلی خوب هم بتواند خود به خود و بدون اینکه کمک گرفتن از کانال های توزیع حاکم و از شریک هایی که با مشتری ها در ارتباط هستند، به فروش برود. کارآفرین‌هایی که آینده‌نگرند و به درازمدت فکر می کنند، روی هسته ی رقابت‌شان تمرکز می کنند تا یک برند شناخته شده بسازند. آنها قرار نیست همه ی کارها را خودشان انجام بدهند.

۶. کارآفرینان موفق به همان اندازه که برای تجارت وقت صرف می کنند، به ارتباطات هم اهمیت می دهند

حتما چیزی هست که همه می گویند یک کسب‌وکار موفق همان‌قدر به افرادی که می شناسید وابسته است که به محصولی که ارائه می کنید. این توانایی و استراتژی «بُرد-بُرد» برای شما و شریک ها یتان، همکاران با استعدادتان و حتی رقیب های تان می تواند وجه تمایز طرح هایی با موفقیت همیشگی و درخشش های کوتاه‌مدت باشد.

۷. کارآفرینان موفق اطراف شان را با آدم های قوی و مثبت پر می کنند

کارآفرینان موفق با آدم هایی معاشرت می کنند که از خودشان باهوش تر باشند و مهارت های مکملی داشته باشند. هر چند آنها همه چیز را به سرعت نمی پذیرند اما به جای اینکه برای انجام نشدن کارها آسمان ریسمان ببافند، همیشه دیدشان به روی ایده های جدید باز است.

۸. کارآفرینان موفق می دانند که پول درآوردن خیلی مهم است، اما هدف شان مهم تر است

استیو جابز معمولا موفقیت درازمدت کارش را مدیون هدفش می داند: تغییر دنیا. اما وقتی به سود چشمگیری برای مدت زیادی دل بست عقب‌نشینی کرد. حتی بهترین موفقیت کاری تان هم نمی تواند کسب‌وکارتان را تا آخر عمر پیش ببرد و باید به فکر یک ایده ی بهتر برای پیشرفت تان در طولانی‌مدت باشید.

۹. کارآفرینان موفق سخت تر از بقیه کار می کنند و از آن لذت می برند

کارآفرینان موفق نه تنها از روی عادت بیشتر کار می کنند، بلکه نتایج بهتری هم می گیرند. ویژگی بارز آنها تمرکز روی عناصر مهم و سطح باورنکردنی اطلاعات شان درباره ی موضوعات کلیدی است. آنها آغوش‌شان را روی حجم کارهایی که شاید برای بقیه دیوانه‌کننده باشد باز می کنند.

برای اینکه به یک کارآفرین نمونه تبدیل بشوید، کافی است حواس‌تان به دیدگاه و تلاش تان باشد و تمام کارها را دقیق و کامل انجام بدهید و از هر گام، چه رو به جلو و چه عقب، درس بگیرید. وقتی یک سرمایه گذار، فردی با عادت‌های ذکر شده را ببیند، به نظرها و طرح‌هایش با دقت توجه می کند. این برتری  ها برای موفقیت طولانی‌مدت خوب هستند. راستی تا به حال شده شما هم عادت های تان را بررسی کنید و ببینید که چقدر به تداوم اقتدار و پیشرفت‌تان کمک می کنند؟

 

منبع
مقالات کانون مشاوران
نمایش بیشتر

عظیمی

کارشناس ارشد روان شناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: