اضطراب

راه درمان اضطراب و افسردگی

خدمات تن دار نیک
  • مرجع آزمون های آنلاین رایگان
  • شخصیت، ازدواج، روابط، آسیب شناسی
  • فردی، شغلی، تحصیلی، سازمانی و ...
  • ارائه آموزش های صوتی و تصویری
  • ارائه مطالب علمی و روان شناسی
  • گروه سنی کودکان تا بزرگسالان

راه درمان اضطراب و افسردگی

این مقاله به روش های درمان اضطراب و افسردگی می پردازد. هنگامی که هیچ وضعیت فیزیکی موجود در حال حاضر وجود ندارد  یا اثرات جانبی دارو که موجب اضطراب شما می شود قابل تشخیص نیست، پرداختن برای بررسی کردن گزینه هایی برای درمان سلامت روان ضروری است.

درمان سریع اضطراب و افسردگی

انواع درمان که برای بسیاری از افراد مبتلا به اختلال اضطراب اثبات شده است، ترکیب روان درمانی و دارو است.

با این حال، ترجیحات شما در یک برنامه درمان ضروری است، بنابراین بهترین روش ها و گزینه های مورد انتخاب خود را با تیم درمان، در میان بگذارید.

شرایطی مانند افسردگی، هنگامی که یک فرد اضطراب دارد، شایع است. هنگامی که با تیم درمانی خود کار می کنید اطمینان حاصل کنید که شرایط دیگر نادیده گرفته نشوند.

روان درمانی اضطراب و افسردگی

درمان شناختی رفتاری  (CBT) بیشترین تحقیقات انجام شده در روان درمانی برای اختلالات اضطرابی می باشد. به طور کلی، CBT بر روی واکنش های ما به رویدادها تمرکز دارد و رویدادها را تغییر نمی دهد. CBT ارائه دهنده بسیاری از استراتژی های سازنده برای کاهش باورها و رفتارهایی است که منجر به علائم اضطراب می شود.

پیدا کردن الگوهای تفکر غیرمستقیم که به اضطراب کمک می کند، سنگ بنای CBT است.

CBT دارای بزرگترین پایگاه تحقیقاتی برای حمایت از اثربخشی آن است، اگر چه می تواند تشخیص اینکه که کدام درمانگرها در CBT آموزش ببینند دشوار است.

هیچ برنامه صدور گواهینامه ملی برای این مهارت وجود ندارد. از درمانگر خود بپرسید چگونه آنها به درمان اضطراب دست می یابند و این تمرینات را یاد می گیرند.

هدف روان درمانی کمک به یک فرد برای مقابله با اختلالات اضطرابی است. هدف این است که فردی بتواند خود را با آنچه که از آن می ترسد روبرو کند.

داروهای درمان اضطراب و افسردگی

بعضی ها می بینند که دارو در مدیریت اختلال اضطراب مفید است. با متخصص روان درمانی خود در مورد مزایای بالقوه، خطرات و عوارض جانبی دارو ها صحبت کنید.

داروهای ضد اضطراب

بعضی از داروها تنها به منظور کاهش علائم احساسی و جسمی اضطراب کار می کنند.

بنزودیازپین ها می توانند برای کاهش کوتاه مدت علائم موثر باشند، اما در صورت استفاده طولانی مدت، خطر وابستگی را ایجاد می کنند. اگر این داروها را انتخاب می کنید مطمئن شوید که خطرات احتمالی را در نظر گرفته اید.

داروهای ضد افسردگی

بسیاری از داروهای ضد افسردگی نیز ممکن است برای درمان اضطراب مفید باشند.

رویکردهای سلامت تکمیلی در درمان اضطراب و افسردگی

مردم بیشتر از درمان های مکمل و جایگزین همراه با درمان متعارف برای کمک به بهبودی خود استفاده کرده اند. برخی از رایج ترین روش های درمان اضطراب عبارتند از:

استراتژی های خودمختاری ، مانند اجازه دادن به دوره های خاصی برای نگرانی. کسی که بر بیماری خود آگاهی دارد بیشتر بر خود تسلط دارد.

تکنیک های استرس و آرامش اغلب تمرینات تنفسی را شامل می شوند. این تکنیک ها می توانند جزء مهمی در درمان فوبیا ها یا اختلال های اضطرابی باشند.

  • یوگا: ترکیبی از موقعیت های فیزیکی، تمرینات تنفس و مدیتیشن است که کمک بسیاری به بهبود مدیریت اختلال اضطرابی کرده است.
  • ورزش: ورزش هوازی می تواند تأثیر مثبت بر استرس و اضطراب شما داشته باشد. قبل از شروع یک برنامه ورزشی، با دکتر خود صحبت کنید.
منبع
verywell
نمایش بیشتر

عظیمی

کارشناس ارشد روان شناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: