موفقیت

بهترین راه موفقیت

خدمات تن دار نیک
  • مرجع آزمون های آنلاین رایگان
  • شخصیت، ازدواج، روابط، آسیب شناسی
  • فردی، شغلی، تحصیلی، سازمانی و ...
  • ارائه آموزش های صوتی و تصویری
  • ارائه مطالب علمی و روان شناسی
  • گروه سنی کودکان تا بزرگسالان

تواناییِ خلقِ موفقیت، محصولِ ترکیبِ منحصربه‌فردی از مهارت‌ها، ذهنیت‌ها و توانایی‌هاست و شما می‌توانید با استفاده از آنها به بزرگ‌ترین رؤیاهای خود برسید. فراموش نکردن این نکته خیلی مهم است زیرا هر مسیری که در راه موفقیت در زندگی طی می‌کنید رو به تکامل است. بسیاری از موفقیت‌ها آغاز می‌شوند و برخی تمام؛ اما اغلب آنها تکامل می‌یابند چرا که موفقیت هرگز یک مقصد نهایی نیست.

فردی که فوق‌العاده موفق است هرگز خود را به یک کسب وکار موفق محدود نمی‌کند بلکه به‌طور همزمان چند کار را مدیریت می‌کند. ما در این مقاله، فارغ از اینکه در انتظار رسیدن به اولین موفقیت خود هستید یا تاکنون به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌اید، چند نکته‌ی بکر را با شما درمیان می‌گذاریم که می‌توانید در راه موفقیت در زندگی از آنها استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

موفقیت را تعریف کنید اما بگذارید معنایی انعطاف‌پذیر داشته باشد

بسیاری از کارآفرینان موفق و مربیان مدیریت و رهبری به شما می‌گویند که باید برای خود تعریفی از موفقیت داشته باشید. مسلما این کار تمرین مفیدی است و خود من هم به‌ عنوان بخشی از کار و مأموریتم در کسب‌وکار از آن بهره می‌برم. هرچند که فکر می‌کنم باید انعطاف‌پذیر باشیم و منتظر بمانیم تا هنگام رسیدن به موفقیت ببینیم که موفقیت چه شکلی است.

می‌توانم به شما بگویم که دستاوردهای واقعی تقریبا همیشه با آنچه در ذهن خود تصور می‌کنیم متفاوت هستند. علت این امر این نیست که آن دستاوردها موفقیت به حساب نمی‌آمدند، بلکه علت این است که تعداد نامحدودی از متغیرها وجود دارند که در هر موفقیت دخیل هستند و هریک از آنها تأثیر خود را روی شما خواهند گذاشت.

وقتی شما به پول می‌رسید، کسب‌وکارتان رونق می‌یابد یا به هر موفقیت دیگری دست می‌یابید، همواره با آنچه از قبل در ذهن خود ساخته بودید متفاوت خواهد بود. پس موفقیت را تعریف کنید اما این را هم بدانید که وقتی به موفقیت رسیدید، ممکن است دستاورد شما دقیقا کپی برابر اصل آنچه در ذهن داشتید نباشد، اما جوهره‌ی آن را دارد.

تصویر کلی را به یاد بسپارید

شاید من به این خاطر به موفقیت رسیده‌ام که همیشه برادرم تنها شریکم بوده است، اما قبلا هم می‌دانستم که خانواده در موفقیت کلی زندگی نقش به‌سزایی دارد. وقتی با همسرم آشنا شدم با خود گفتم که این همان زنی است که می‌خواهم در مسیر موفقیت‌مان همراه هم باشیم. این کار به صبر و درک و مدارا نیاز داشت چرا که ما ازدواج کردیم و صاحب فرزند شدیم اما برای من تصویر کلی موفقیت بدون وجود خانواده ناقص بود.

من همچنین بر این باورم که موفقیت به معنای داشتن بدن و روان سالم است. این امر باعث شده است که من سلامت خود را انگیزه‌ اولیه‌ی خود قرار دهم و از بدن و روان خود مراقبت کنم.

این چیزها مادامی که در مسیر موفقیت، تصویر بزرگ‌تر را در ذهن نداشته باشید در اولویت شما قرار نخواهند گرفت.

با همه خوب برخورد کنید

این جمله را شنیده‌اید که می‌گویند با دیگران همان‌گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند. برخی آدم‌هایی که در طول زندگی با آنها برخورد داشته‌ام رفتار خوبی با من نداشتند و من هم فورا آنها را از زندگی‌ام حذف کردم زیرا هیچ علاقه‌ای ندارم وقتم را با آدم‌های نامناسبی بگذرانم که رفتارشان مطابق میل من نیست؛ بالعکس دوست دارم با آدم‌هایی معاشرت کنم که بتوانم رفتاری توأم با صداقت،‌احترام و صبوری داشته باشم.

در مسیر صعود به قله و کسب موفقیت هم، با آدم‌هایی که کنارتان بودند خوب رفتار کنید چراکه ممکن است دوباره به جایگاه قبلی‌تان برگردید و به آنها نیاز پیدا کنید؛ جان کلام اینکه «چو به گشتی طبیب از خود میازار، چراغ از بهر تاریکی نگه‌دار». خوشبختانه من چندان در زندگی خود مجبور نبوده‌ام که به پایین برگردم اما تعداد افرادی که بدون چشمداشت به من و خانواده‌ام کمک کرده‌اند یا با من ارتباط برقرار کرده‌اند یا به هر نحوی در غنا بخشیدن به زندگی‌ من نقش داشته‌اند، آن‌قدر زیاد است که حیرت‌ می‌کنید. امیدوارم که من هم بتوانم همچون آنها با دیگران برخورد کنم، چرا که بازتاب صداقت و اعمال نیک همیشه به خود آدم برمی‌گردد.

تواضع داشته باشید

نمی‌گویم خود را در برابر دیگران تحقیر کنید، اما به لحاظ فلسفی بر این باورم که اگر خود را در کانون جهان تصور نکنید، به چند دلیل به موفقیت شما کمک می‌شود.

اول، اگر در کانون جهان نباشید، خودتان را هم خیلی کمتر جدی خواهید گرفت و درنتیجه بیشتر خواهید خندید، ریسک بیشتری خواهید کرد و اگر هم به موفقیت نرسیدید چندان به قبایتان بر نمی‌خورد. هر کسی در زندگی شکست را تجربه می‌کند و شکست هم آدم را نمی‌کشد. دوم اینکه، من فکر می‌کنم با تواضع مغز خود را دربرابر ایده‌های جدید باز می‌گذارید. یک فرد کنجکاو که به مطالب گوش می‌دهد می‌تواند نسبت به فردی که خود را علامه‌ی دهر می‌داند، چیزهای بیشتری یاد بگیرد.

درنهایت اینکه، مردم دوست دارند با کسی کار کنند که از امتحان کردن چیزهای جدید هراسی ندارد و به دیگران گوش فرا می‌‌دهد و برای نظرات آنها ارزش قائل است. با اندکی تواضع می‌توان خیلی سریع‌تر به موفقیت رسید.

قدردان دستاوردهای خود باشید

در هر دو سوی جاده‌ی موفقیت، مناظر زیبایی از موفقیت وجود دارد. هر از چندگاهی کنار جاده ترمز کنید و موفقیت‌های کوچکی را که پشت سر گذاشته‌اید جشن بگیرید. توقف دوره‌ای درطول مسیر برای نگاه به پشت سر، انگیزه‌بخش است. پس درطول مسیر، برای جشن گرفتن موفقیت‌های کوچک‌تان وقت بگذارید.

 

منبع
مقالات کانون مشاوران
نمایش بیشتر

عظیمی

کارشناس ارشد روان شناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: