راز موفقیت انسان های بزرگ (2)

- مرجع آزمون های آنلاین رایگان
- شخصیت، ازدواج، روابط، آسیب شناسی
- فردی، شغلی، تحصیلی، سازمانی و ...
- ارائه آموزش های صوتی و تصویری
- ارائه مطالب علمی و روان شناسی
- گروه سنی کودکان تا بزرگسالان
کسب و کار بهخودی خود پیچیده نیست، هرچند، یقینا برای هر صنعت، تخصص مشخصی مورد نیاز است. در کنار این تخصصها، نکاتی کلیدی در رفتار و نگرش افراد میتواند به موفقیت آنها کمک کند. در این مقاله تمام آنچه برای ماندن و موفقیت در دنیای کسب و کار نیاز دارید، بهطور مختصر و در قالب ۳۷ نکتهی درخشان بیان خواهیم کرد. ۳۷ رازی که فقط انسانهای موفق میدانند!
۲۱. چگونه سیاستهای کاری درست داشته باشید
نیازها و خواستههای دیگران را بشناسید.
با افراد مورد اعتماد برای رسیدن به اهداف مشترک متحد شوید.
کمکهای دیگران و کمکهای خود به آنها را به خاطر داشته باشید.
برای رسیدن به اهداف از متحدین خود کمک بگیرید.
۲۲. چگونه یک مربی استخدام کنید
مربیان به آموزش آنچه یاد گرفتهاند، علاقهمند هستند.
به دنبال کسانی باشید که تجربیات و مهارتهای مورد نیاز شما را داشته باشد.
نظر آنها را بخواهید و روابط خود را گسترش دهید.
پس از گسترش روابط، مهربان باشید.
۲۳. چگونه در جلسات بدرخشید
جلسه را مسیری برای کمک به پیشبرد دستور جلسه بدانید.
از ملاقاتهایی که در راستای دستور جلسه نیستند، پرهیز کنید.
مشخص کنید آیا هر جلسه مفید بوده است یا خیر.
اگر برای شرکت در جلسه آمادگی ندارید، اصلا در آن حاضر نشوید.
یادداشت بردارید تا زمانی که نوبت شما رسید، روان و راحت صحبت کنید.
با اعتماد به نفس صحبت کنید و در صورت امکان، بر اساس فهرست موضوعات خود پیش بروید.
گزارش خود از جلسه را منتشر کنید.
۲۴. چگونه با فرد مزاحم در محیط کار برخورد کنید
سعی نکنید فرد خاطی را آرام کنید یا از وی عذرخواهی کنید.
به رفتار حرفهای و محترمانه پایبند باشید.
اگر رفتار غیرحرفهای ادامه داشت، محل را ترک کنید.
احساساتتان را برای وقتی با خود تنها هستید نگه دارید.
در فرصتی دیگر موضوع را بازبینی کنید.
در مورد ارزش این همکاری تصمیم بگیرید.
نحوهی مدیریت ارتباطات
۲۵. پنج قانون ارتباطات کاری
دلیل خود را برای برقراری ارتباط بدانید.
روش ارتباطی انتخاب کنید که برای آن سوی رابطه نیز مناسب باشد.
پیام خود را ساده کنید تا کمتر ذهن فرد مقابل را درگیر کند.
تمام لغات و اصطلاحات تخصصی را از پیامهای خود حذف کنید.
تا حد امکان از بهکار بردن لغات مخصوص حرفهتان پرهیز کنید، مگر در صحبت با متخصصین.
۲۶. چگونه گفتگوی سازنده داشته باشید
از دلیل گفتگوی خود آگاه باشید.
گفتگوهای درونی خود را نادیده بگیرید و به افکار مزاحم توجه نکنید.
به دقت به حرفهای طرف مقابل گوش دهید.
دربارهی آنچه گفته شد فکر کنید و آن را با خود مرور کنید.
با پاسخ خود مطلبی به مکالمه بیفزایید.
۲۷. چگونه نامه یا ایمیل شکایت بنویسید
در عزم خود راسخ باشید.
تصمیم نهایی را به عنوان نتیجه در ابتدای نامه مطرح کنید.
با ذکر استدلالهایی ساده، دلیل تصمیم خود را اعلام کنید.
برای تقویت استدلالهای خود، مدرک و مستندات ارائه کنید.
تصمیم خود را به عنوان آنچه باید به آن عمل شود، تکرار کنید.
عنوان نامه یا ایمیل را پس از نوشتن نامه، بنویسید و یکی از مزایای تصمیم خود را در آن بگنجانید.
۲۸. چگونه سخنرانی خود را به بهترین شکل آماده کنیم
طوری برنامهریزی کنید تا با صحبتهایتان بر احساس مخاطب اثر بگذارید.
بخشهایی که به احساسات مخاطب مربوط است علامت بگذارید.
داستانی بسازید تا بر اساس آن مخاطب را پیش ببرید و به تأثیری که میخواهید، برسید.
برای همهچیز ساختار سادهای در نظر بگیرید.
اسلایدهای خود را خوانا، ساده، مختصر و مرتبط درست کنید.
مطالب خود را به شیوهای دلخواه مرتب کنید که در بیان آن مشکلی نداشته باشید و تمرین کنید.
۲۹. چگونه سخنرانی خود را به بهترین شکل ارائه دهیم
در هنگام صحبت بهجای ثابت نشستن، بایستید.
پیش از ارائه، وسایل و تجهیزات را بررسی کنید.
یک نفر را برای معرفی خود همراه داشته باشید.
بازهی زمانی مشخصی را در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید.
اگر طنزپرداز نیستید در شروع صحبتهایتان شوخی نکنید.
ارائهی خود را با حال و هوای جلسه تطبیق دهید.
برای کاستن از ترس سخنرانی در مقابل جمعیت، بهجای کل جمع حاضر، افراد را مخاطب قرار دهید.
مستقیما رو به مخاطب صحبت کنید.
مطلبی را از قلم نیندازید.
با مخاطبان ارتباط چشمی برقرار کنید.
۳۰. چگونه با دیگران وارد تعامل شوید
در مورد دیگران و کارهایی که انجام میدهند کنجکاو باشید.
اگر از شما پرسیدند در مورد خودتان و ارزش کارتان توضیح دهید.
اگر شخص مقابل علاقهای به بحث ندارد، موضوع را تغییر دهید.
تفاوتهای خود را نسبت به سایر رقبا توضیح دهید.
اگر شخص مقابل علاقهای به بحث ندارد، موضوع را تغییر دهید.
گفتگو را طوری پیش ببرید که به نیازهای مشترک بپردازد.
اگر طرفین به ادامهی گفتگو علاقه داشتند، جلسهای واقعی برگزار کنید.
۳۱. چگونه برای هدف خود، مذاکره کنید
گزینههای موجود برای دستیابی به توافق را بیان کنید.
مسائل مهم و دارای اولویت را برای خود مشخص کنید.
برای انتخاب اولویتهای خود دلیل داشته باشید.
نقشهی دومی داشته باشید تا تحت فشار نمانید.
اجازه دهید فرد مقابل مذاکره را آغاز کند.
بهجای رد نظرات دیگران، همکاری کنید.
به توافقی برسید که نشاندهندهی ارزشهای هردو طرف باشد.
زمانی که بخش زیادی از موارد توافق انجام شد، مذاکره را متوقف کنید.
چگونه با مدیر خود رفتار کنید
۳۲. دوازده گروه از مدیران
آیندهنگرها تأثیرگذار هستند ولی میتوانند رفتار نامعقول داشته باشند.
جاهطلبها میخواهند پیشرفت کنند، پس از آنها انتظار وفاداری نداشته باشید.
مقرراتیها از تغییر بیزارند، بنابراین برای همه چیز مدرک ارائه دهید.
طرفداران تکنولوژی به ابزارها و فناوری علاقهمندند، پس مهارت خود را بالا ببرید.
افراد سنتی و قدیمی احترام میخواهند، پس آنها را به عنوان مشاور و مربی استخدام کنید.
افراد از خودراضی قابل اطمینان نیستند، پس هیچ پیشنهادی به آنها ارائه ندهید.
رهبران اجتماعی به توافق جمعی علاقه دارند اما ممکن است ناگهان طغیان کنند.
دیکتاتورها سریع تصمیم میگیرند اما باعث مصیبت میشوند.
ستارگان فروشندگی در هر حال به کار خود مشغول هستند، پس بگذارید همان کار را انجام دهند.
افراد بیرحم بههر حال برخی را اخراج خواهند کرد، پس سریعتر شغل خود را تغییر دهید.
افراد سردرگم به کمک شما نیاز دارند و ممکن است برای همهچیز به شما وابسته شوند.
قهرمانان کمیاب هستند، پس تا زمانی که میشود، از حضورشان لذت ببرید.
۳۳. چگونه هر رئیسی را خوشحال نگه دارید
کاری را که میگویید انجام میدهید، انجام دهید.
رئیستان را در جریان همهی امور قرار دهید.
به کیفیت کار خود اهمیت بدهید.
زمانی که تصمیمی گرفته شد، به آن احترام بگذارید.
بدون غر زدن مشکلات را حل کنید.
مختصر و واضح صحبت کنید.
رئیس خود را به موفقیت برسانید.
۳۴. چگونه بیشترین بازخورد مثبت را از رئیس خود داشته باشید
برای انجام کار خود به بهترین وجه، نیازهای خود را مطرح کنید.
مدیر خود را از پیشرفت کارتان مطلع سازید.
دلایل قانعکنندهای ایجاد کنید تا شما را در شغلتان نگه دارد.
مطمئن شوید همه میدانند حضورتان در پیشبرد امور چقدر اهمیت دارد.
اهداف و خواستههای رئیس را درک کنید.
با رئیستان به یک هدف و علاقهی مشترک برسید.
۳۵. چگونه بهترین گزارش عملکرد را داشته باشید
بدانید کدام وظیفه را باید با موفقیت به پایان برسانید و توضیحات را ثبت کنید.
موفقیتهایتان را توسعه دهید و آنها را گزارش دهید تا از آمارهای قبلی خود جلو بزنید.
پیشنویس گزارش عملکرد خود را بنویسید یا «اطلاعات لازم» را برای این هدف جمعآوری کنید.
اگر رئیس به وعدههای خود عمل نکرد به دریافت پاداش دیگری اصرار کنید.
۳۶. چگونه با درخواستی غیرمنطقی کنار بیایید
دربارهی موارد غیرمنطقی منعطف باشید.
اگر کاری را میپذیرید، مذاکره کنید تا چیزی در ازای آن به دست آورید.
شجاعتِ نه گفتن را داشته باشید.
بهخاطر داشته باشید اگر انجامش دهید، دیگر بخشی از کاری میشود که باید انجام دهید.
۳۷. چگونه برای افزایش حقوق درخواست دهید
برای اینکه به نیازها، خواستهها یا توقعات شما پاسخ داده شود به بحث و گفتگوی بیهوده نپردازید.
اضافه حقوقِ درخواستی را بر پایهی سهم خود در پیشبرد امور شرکت تعیین کنید.
بگذارید رئیس بداند پیدا کردن جایگزین برای شما چه هزینهای دارد.
تفاوت میان ارزش کار و حقوق دریافتیتان را نشان دهید.
برای پاسخگویی به مخالفتها آماده باشید تا سریعتر به خواستهی شما رسیدگی شود.
تا زمانی که بر سر یک عدد به توافق برسید، به تلاش خود ادامه دهید.
